Elk idee werd geschreven op een grote kaart, die, vaak samen met de bedenker, werd gefotografeerd. De foto werd vervolgens gedeeld via internet. Er werd tussentijds ruim gebruik gemaakt van Twitter (hashtag #ingesprekmet) en Facebook. Alle ideeën werden verzameld op de speciale nationale website www.gesprekmetnederland.nl. Ze zullen waar mogelijk worden meegenomen in de plannen van D66 voor de toekomst.
Ik heb genoten van de korte gesprekjes met mensen van allerlei achtergrond zoals ondernemers, studenten, mensen met kinderen, ouderen en toeristen uit binnen- en buitenland. Iedereen met een eigen opmerking en Delfts Idee. We sprokkelden zo'n 40 ideeën bij elkaar die op de website zullen worden geplaatst, samen met de ideeën vanuit de andere gemeenten. Prachtige illustratie van de kracht die er in mensen schuilt: we hoeven het alleen maar met elkaar te delen en te verbinden tot echte actie, en ook Delft wordt weer wat beter.
Hieronder ter illustratie enkele tweets, vaak met links naar nog meer informatie over deze inspirerende actiedag.
Goede gesprekken in #Delft #ingesprekmet #d66 zoals: 'Hoe vertellen we anderen over onze prachtstad?" pic.twitter.com/aeux0sXKUY
— Anne Bos (@AnneBOSUIL) November 9, 2013
Op de Delftse Beestenmarkt is @D66_Delft uitgebreid #ingesprekmet een betrokken bewoner over busroutes & -tijden. pic.twitter.com/8va8YpfRg2
— Kim Huijpen (@KimHuijpen) November 9, 2013
Enkele sfeerbeelden van #ingesprekmet-actie #D66 #Delft. Foto's ideeën op nationale website http://t.co/8bZngOeNnP http://t.co/Sf1nmvcLU7
— Pieter Stienstra (@PieterStienstra) November 9, 2013
Geen opmerkingen:
Een reactie posten