woensdag 16 oktober 2013

Verbinden

bron
Wat mij als kandidaat gemeenteraadslid voor D66 in Delft voor ogen staat is actief bijdragen aan het verbinden van de positieve krachten in Delft. Immers, alleen verbinding maakt Delft tot een krachtige samenleving die klaar is voor de toekomst.

De kracht van Delft zit ‘m in haar sterke positie als kennis- en onderwijsstad. Ik wil actief bijdragen aan nog sterkere dwarsverbanden tussen bedrijfsleven, onderzoeksinstellingen en de verschillende onderwijstypen. Leidend tot goed op de vraag aansluitend onderzoek en onderwijs, en optimaal opgeleide afgestudeerden met maximale kans op werk.

De kracht van Delft zit ‘m ook in de veelal hoog opgeleide beroepsbevolking, werkzaam in kennisintensieve productie of dienstverlening. Ik geloof in de eigen kracht van deze mensen om die kennis creatief om te zetten in innovatieve producten, diensten èn flexibele vormen van werkgelegenheid. Waarbij jeugdige kennis en drive worden gecombineerd met ervaring van oudere werkers. Dit wil ik als ondernemer èn als gemeenteraadslid mee-realiseren.

De kracht van Delft zit ‘m juist ook in de bijna 100.000 Delftenaren zelf, waarvan een deel van buitenlandse oorsprong is. Alle kans dus om in eigen stad nieuwe maatschappelijk-culturele elementen te ontmoeten en te verbinden tot veelkleurige, maatschappelijke cohesie. Ik wil daartoe actief aandacht geven aan maatschappelijke, wijk- en buurtorganisaties en particuliere initiatieven.

Verbinden - voor samenleven in een krachtig Delft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten