donderdag 17 oktober 2013

Delftse daadkracht ruimte geven - quote

Christine Bel (eigen foto)
De Stadskrant Delft van 16 oktober 2013 schenkt uitgebreid aandacht aan de komende behandeling van de programmabegroting 2014-2017 in de Delftse gemeenteraad. In de krant komt ook huidig D66-fractievoorzitter Christine Bel aan het woord.

Christine's verhaal raakt de kern van waar D66 al jaren voor staat en ook de komende jaren voor wil blijven gaan.

Een verhaal dat het mijne is. Daarom neem ik het integraal in mijn blog op.


"De toekomst maken we zelf. De komende jaren hebben we door forse bezuinigingen beperkte middelen, maar Delft heeft ongekende mogelijkheden. Er zit enorm veel kracht en initiatief in Delft: bij de mensen én organisaties. Zo zien we dat bewoners zélf een buurthuis draaiend houden en ondernemers hun krachten bundelen in ‘Tussen de Geveltjes’.

In één van de vele gesprekken die we afgelopen zomer hebben gevoerd, zagen we uitkeringsgerechtigden opbloeien door bijvoorbeeld te helpen in de catering als ‘tegenprestatie’. Er is een enorm aantal vrijwilligers dat zich inzet voor onder meer cultuur, sport en armoedebestrijding.”

“D66 wil deze Delftse daadkracht meer ruimte geven. Omdat het nodig is, omdat het kan én om de Delftenaar zelf aan het roer te zetten. Hierdoor kunnen we het gemeentelijke vangnet voor wie dat echt nodig heeft, behouden.”

“Daarnaast investeert D66 in concrete projecten voor de Delftse kenniseconomie. Dat creëert banen op álle niveaus. Zo ziet D66 graag een internationale basis- en middelbare school verschijnen in Delft. Met goed onderwijs en ruimte voor eigen initiatief blijft Delft aantrekkelijk, een stad met toekomst!

Zoals ik al zei: dit is mijn verhaal. Daarom wil ik het als gemeenteraadslid helpen realiseren. Ik breng daar heel wat kennis en ervaring voor mee. Ik vraag u mij uw vertrouwen en uw stem te gunnen door op mij te stemmen bij de verkiezingen in maart 2014.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten