donderdag 9 november 2017

Met overtuiging weer kandidaat raadslid D66 Delft

Met overtuiging stel ik me weer kandidaat voor de D66 fractie in de Delftse gemeenteraad.

Ik heb inmiddels vier jaar ervaring met het in de gemeentepraktijk doorvertalen van het D66 gedachtegoed. In mijn werk koester ik de mening van bewoners. Hun mails en brieven laat ik nooit ongelezen. Hun input, zeker rond gevoelige thema’s als grondwateroverlast Delft Noord en verkamering, bevordert volgens mij een evenwichtig, praktisch en breed gedragen fractiestandpunt.

In mijn werk probeer ik de belangen van alle Delftenaren, ongeacht status, achtergrond, leeftijd of gender, te verbinden. Vanuit gedeeld belang heb ik, met succes, begin 2016 beter onderhoud van de openbare ruimte aangekaart. Ik trek hard aan versnelde klimaataanpassing van de stad, energietransitie en vergroening en verduurzaming van gebouwen èn beleid. Die krijgen steeds meer vorm, maar we zijn er nog lang niet.

Bij het sociaal leefklimaat van Delft zet ik mij in voor initiatieven die mensen van allerlei achtergrond helpen elkaar te ontmoeten. Vrijwilligersorganisaties, van studenten- en wijk- tot sport- en patiëntenverenigingen, zijn voor mij erg belangrijk. Ik koester gemeenschappelijke voorzieningen als buurt- en wijkcentra, kinderboerderijen en sport- en spelmogelijkheden voor alle leeftijden in de openbare ruimte en in up-to-date sportaccommodaties.

Als ervaren organisatieadviseur help ik graag zaken te verbeteren, in de Raad en daarbuiten. In de Raad in mijn rol als commissie-voorzitter en dus lid van het Presidium. Daarbuiten bij vrijwilligersorganisaties als School’s Cool voor scholieren, Jong Ondernemen voor studenten, SeniorWeb voor ouderen en het Testteam Bereikbaarheid voor de hele stad. Via mijn blog, Twitter en Facebook deel ik mijn interesses, inzet en resultaten.

Er is nog veel te doen in Delft, en mijn handen jeuken. Met een hoge plek op de D66 kandidatenlijst is mijn bijdrage aan de volgende raadsfractie gegarandeerd.

De eerste foto is gemaakt tijdens de NL Doet dag 2016. Toen heeft de fractie, waaronder collega's Christine Bel en Pieter Oskam, een dag geholpen bij het opknappen van Kinderboerderij Tanthof. De tweede foto is gemaakt tijdens de vergadering van de Commissie Economie, Financiën en bestuur van 15 juni j.l.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten