donderdag 16 november 2017

Geïnspireerd door Delft, gemotiveerd voor Delft

Tijdens de presentie van de D66 Delft kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar vertelde ik over wat mij als zittend raadslid in de afgelopen jaren inspireerde. En wat mij motiveert om ook de volgende vier jaar weer beschikbaar te zijn voor de fractie.

Het antwoord: Delft is al inspirerend en mooi maar het kan nog mooier!

Net als de afgelopen jaren wil ik knokken voor een fysiek steeds mooier Delft: groen, schoon en heel. Met voldoende woongelegenheid voor alle Delftenaren: kamers, sociale en private woningen en zorgeenheden. Vanzelfsprekend duurzaam en energie-neutraal. In een groene, goed onderhouden openbare ruimte. Aangepast aan klimaatverandering en met ruimte voor sport, spel en dus ontmoeting.

Verder wil ik blijven gaan voor een sociaal nog mooier Delft. Socialer door nog meer ontmoeting dus verbinding tussen mensen in bedrijven, winkels, onderwijs- èn verenigingsgebouwen. Ontmoeting in buurt- en wijkcentra èn state-of-the-art sportaccommodaties. Of gewoon op straat.

In "mijn" Delft  doet iedereen er toe, kan mee doen en doet ook mee, op welke manier dan ook. Met eigen initiatieven of met de initiatieven van anderen. Onmisbare aanvullingen op wat wij via de overheid al voor elkaar doen. De vele initiatiefnemers in de stad hebben mij afgelopen jaren geïnspireerd. Zoals de bewonersgroep die kinderboerderij Tanthof open hield. En personen als Tilly Kasiëpo, op de foto staand in de Moe's Tuin in Poptahof Noord. Een groene buurttuin waartoe zij 12 1/2 geleden het initiatief nam, bedoeld om te tuinieren èn vooral te ontmoeten,

Initiatiefrijke verschilmakers als Tilly houden mij scherp door het steeds weer stellen van de vraag: "wat doe ik, wat doe jij, wat doet D66, om Delft zo mooi, groen en sociaal mogelijk te maken?" Die vraag zal mij ook de volgende vier jaar weer motiveren, en richting geven aan mijn inzet.

D66 Delft zette mij op plaats 10 van de kandidatenijst. Dat is waarschijnlijk niet een onmiddellijk verkiesbare plek. Voor mijn directe herverkiezing op 21 maart a.s. zijn minstens 300 voorkeurstemmen nodig. Met uw steun ga ik door!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten