woensdag 1 juli 2015

Brief van een Delftenaar over een Delftenaar

bron DelftOpZondag
Vandaag ontving ik per mail onderstaande brief. De brief spreekt voor zich.

"Geachte heer Stienstra,

Met deze email wil ik u vragen om uw steun te verlenen aan de familie Farhat, een Iraakse vader met drie kinderen, asielzoekers in Delft. De vrouw van Farhat, de moeder van zijn kinderen, is in Bagdad bij een aanslag op hun woning om het leven gekomen.

In november vorig jaar verscheen in Delft op Zondag het artikel over Farhat en zijn kinderen onder de titel “Familie Farhat heeft geen verblijfsvergunning, geen geld, geen leven”. Voor het geval u het artikel gemist heeft, voeg ik het als pdf document bij deze email.

Omdat de Nederlandse regering een besluit-moratorium heeft ingesteld voor asielaanvragen van Irakezen, gebeurt er al vele maanden helemaal niets met dit gezin. Het is een kwestie van wachten, wachten, wachten, eindeloos wachten, en niets mogen. Wilt u meer weten over Farhat en zijn kinderen in de afgelopen maanden, dan kunt u mijn update lezen die ik als pdf document bij deze email voeg.

Op dit moment vraag ik u niet om uw politieke steun aan de familie Farhat te verlenen. Staatssecretaris Dijkhoff houdt principieel vast aan zijn besluit-moratorium. Dat heb ik in de afgelopen periode moeten erkennen.

Wilt u deze familie op humanitaire gronden steunen, dan kunt u een schenking doen door een bedrag over te maken naar de IBAN rekening : NL14 INGB 0006729143 ten name van het Interkerkelijk Sociaal Fonds te Delft, met vermelding “schenking t.b.v. Farhat”. Ook een klein bedrag wordt door de familie gevoeld als een grote morele ondersteuning.

met vriendelijke groet,

Izaak Kijlstra, oud-notaris te Delft"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten